Vă informăm că Ministerul Fondurilor Europene a lansat în data de 8 martie 2016 aplicația MySMIS. Aplicația facilitează schimbul electronic de informații între beneficiari și autoritățile cu atribuții în gestionarea fondurilor europene structurale și de investiții, acoperind funcțional cerințele a șapte autorități de management ale programelor operaționale, din trei ministere, pe principiul simplificării și uniformizării cerințelor.
Aplicația poate fi testată de către potențialii beneficiari în perioada 8-18 martie 2016. Aceasta poate fi accesată prin intermediul link-ului https://2014.mysmis.ro sau de pe website-ul Ministerului Fondurilor Europene (MFE) – www.fonduri-ue.ro, secțiunea MySMIS 2014. În aceeași secțiune de pe site-ul MFE sunt publicate și alte informații relevante – manuale, tutoriale, întrebari frecvente. Vă rugăm să parcurgeți aceste materiale în vederea familiarizării cu aplicația.
Pentru accesul în aplicație este necesar un browser actualizat, iar pentru vizualizarea și semnarea electronică a documentelor .pdf trebuie să fie instalat utilitarul Adobe Reader versiunea minimă 11.0.14 sau Adobe Reader DC versiunea minimă 15 (2015).
Pentru testarea aplicației, orice persoană juridică poate fi înregistrată în sistem doar de către reprezentantul legal sau un împuternicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronică a documentelor. Numai reprezentantul legal (sau împuternicit) al unei persoane juridice care dorește să depună o cerere de finanțare are nevoie de certificat digital calificat. Persoana respectivă trebuie să aibă fie calitatea de Reprezentant legal pentru acea instituție, fie împuternicire din partea Reprezentantului legal de a reprezenta instituția în relația cu autoritățile de gestiune (AM/OI) pentru entitatea și/ sau proiectul (proiectele) pentru care se solicită finanțare.
O persoană juridică va putea înscrie mai mulți utilizatori pentru completarea informațiilor din cererea de finanțare. Cei care vor contribui la elaborarea cererii de finanțare și, ulterior, la implementarea proiectului unei persoane juridice (ex. membri în echipa de proiect etc.), nu au nevoie de certificat digital, dar vor avea nevoie să primească o validare în aplicație de la persoana juridică la care se asociază (mai precis de la reprezentantul legal / împuternicit al acestuia).
În vederea testării aplicației, Oficiul Programelor Europene a înregistrat Universitatea Babeș-Bolyai în aplicatie. Pentru a accesa aplicația, vă rugăm să parcurgeți următorii pași:
– să vă creați un cont de utilizator ca persoana fizică (accesând pagina MySMIS- https://2014.mysmis.ro/frontOffice/faces/pages/autentificare/login.xhtml- secțiunea Creează cont). După parcurgerea pașilor impuși, se va primi prin intermediul e-mailului un link de validare a contului dumneavoastră.
– să vă conectați în aplicație pe baza contului creat de dvs. (secțiunea Conectează-te în aplicație-Login);
– să vă înrolați la o persoană juridică (secțiunea Înrolare la o persoană juridică), utilizând codul de înrolare la UBB. Codul de înrolare poate să fie obținut de la OPE.
După primirea acceptului reprezentantului legal / împuternicitului reprezentantului legal, prin intermediul e-mailului, vă rugăm să vă reconectați în aplicație cu utilizatorul și parola creată de dvs., iar la secțiunea Alege persoana juridică, vă rugăm să selectați Universitatea Babeș-Bolyai.
Vă rugăm frumos să ne transmiteți propunerile, observațiile și sugestiile dumneavoastră de îmbunătățire a aplicației până cel târziu luni, 21.03.2016, ora 12:00. Propunerile dumneavoastră vor fi centralizate de către OPE în vederea transmiterii acestora către MFE.
Materiale utile: